איך לרפא את עצמינו בשטיפת הכלים היומית שלנו


ברור לכולנו שעלינו לטפל ברכבים שאנחנו נוהגים בהם, אם לא נטפל כנראה תהיה תקלה והמכונית תושבת. לכן לרכב שלנו יש מערך טיפולים מסודר ומובנה. האם אנחנו מבינים שגופינו זקוק ל"החלפת שמנים" ואיזון מחודש? 
 
באבחון ראשוני למטופל עם כאבי גב תחתון, אני מבינה שבעבודתו הוא סוחב תמיד על צד אחד את התיק המאוד כבד שלו.במקרה, הכאב מתבטא בחוליות הגב התחתון באותו צד. הוא "משך" את הכתף למעלה בשל הכובד, ובאותו זמן גם "משך" רקמות עד גבו התחתון הרגיש והפגיע. שינוי פשוט של תיק מחולק על שני כתפיים (או טרולי ) הוריד לו כבר מרמת הכאב.   

פשוט לא?

אחד הכלים בדרך לחיים ותנועה ללא כאב (במידת האפשר), הוא שינוי תבניות תנועה מוטבעות ביום יום.ללא השינוי בתבניות התנועה, כל חיזוק, יצוב, עיסוי, ניתוח, לא יעזרו, מכיוון שברגע שאנחנו חוזרים על אותם תבניות תנועה שהעמיסו ושחקו אנחנו חוזרים לאותו מעגל כאב.אבל.. ברגע שנשנה את תבניות התנועה, אנחנו בדרך להחלמה. 
 
איך מתחילים בכלל? אפשר לשים לב פעם ביום: .. מתי כואב לכם? מה אתם עושים באותו הרגע? האם זו תנועה שחוזרת על עצמה? ישיבה מסוימת מול מחשב? אחרי ריצה?איך אני עומדת ונושמת כשאני שוטפת כלים?כשאני עמוסה והמתח עולה? זהו את הרגע שבו הכאב מתעצם ונסו לראות האם ארגון מחדש של הגוף בחלל משנה משהו בכאב, האם אפשר להרגיע את הנשימה..האם אפשר להאט מעט את הריצה וללמוד לעשות זאת ללא כאב? 
 
 
לעיתים רק הקשבה מאוד ראשונית לדרך שבה אנו מתנהלים, עצירה, חיבור לתחושה, שינוי קטן עקב כך ,
כבר עושה את ההבדל שממלא אותנו בתקווה לשינוי.

ברור שהפתרונות הם לא פתרונות קסם, כדי לצור שינוי מהותי יש צורך בתהליך מעמיק בחתירה לגוף מאוזן יותר.בסיפור האישי של המטופל עם כאב הגב תהליך  הריפוי היה רחב ומעמיק: שיפור היציבה, שיפור איכות הנשימה ושינוי תבניות התנועה ביום יום- הפחיתו לו את עוצמת הכאב עד לכדי חיים מלאי תנועה חופשית ללא כאב. וגם אם הכאב עולה שוב מסיבה זו או אחרת הוא למד לשאול את עצמו מה עורר את הכאב.עצם ההתבוננות יוצרת שינוי בתפיסת הכאב."ניהול הכאב" מונע מהגוף שלו לחוות שחיקה וכאב שהולך ומתגבר ולכן, לאורך הזמן הגוף מתחזק ומתגבר על כל מה שעולה בדרך.  

כולנו מבקשים לעצמינו חיים מלאי חיות. אם אתם מרגישים שמשהו עוצר אותכם מלחוות זאת, מזמינה אתכם לצור קשר! 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים