טיפול ושיקום בכאבי ברכיים

דבר ראשון:אפשרו לעצמכם לבחון האם ריצה/הליכה בדרך אחרת, כיפוף ברכיים/ ישור ברכיים מפחית את הכאב. נסו להכניס את ההקשבה לברך ולמקום הלא כואב (או הפחות כואב) ליום יום (כשמבשלים, במכונית, במקלחת..).לאט לאט תגלו שההקשבה מאפשרת למקום לנוח ואולי אופי הכאב ישתנה עם הזמן.

אם זאת, לעיתים הסיבה לכאב היא עמוקה יותר, והבעיה אינה בעומס הרגעי אלא באיזורים אחרים בגוף והכאב בברך הוא רק הסימפטום.

האבחון:
תהליך השיקום לכאבי ברכיים הוא מערכתי עם חתירה למציאת שורש הבעיה.דרך אבחון יציבתי, דפוסי תנועה היוצרים עומס תמידי על הברך, אבחון שרירי (חולשה או  כיווץ יתר בשרירים)
כשמגלים את החולשות והפיצויים ומתחילים לצור שרשרת של תיקונים. תהליך ההחלמה הוא אפשרי ומיידי.     

השיקום:
המתרגל לומד לנוע במאמץ נינוח,תוך כדי תשומת לב למקומות הכואבים ולמידה עצבית ומוטורית כיצד לנוע בחופשיות ללא הכאב.טווחי התנועה חוזרים להיות מלאים ואף מתאפשר חזרה הדרגתית לפעילות. 
הלמידה המשולבת של חיזוק והארכת שרירים ולמידה של תנועה מודעת, המונעת שחיקה נוספת למפרק הברך- מאפשרת בד"כ הקלה גדולה בעוצמת הכאב וידיעה שתמיד יש דרך למנוע ולרפא במידת הצורך .

"הגעתי לתמי לפני כשנה וחצי עקב כאבים בגב התחתון וכאבי בירכיים. תוך כמה שבועות כאבי הגב נעלמו לחלוטין וזה מדהים. בתחילה לא הייתי מסוגל לבצע חלק מהתרגילים בגלל הברכיים. תמי למדה אותי איך לעמוד נכון, וכיום אני עומד על רגל אחת ללא בעיה. תמי מורה חמה, אכפתית, מקצועית ונותנת תשומת לב לכל תלמיד. מומלץ בחום"רונן.

מדוע הברך הוא מפרק כה פגיע?

מפרק הברך הוא מפרק גדול וחזק, מבנהו מורכב ביותר והוא נתון לעומסים גדולים. כאבי ברכיים שכיחים מאוד והסיבות לכך הן מגוונות.
1.יציבה-בעיות מיבניות: בעיות מבניות של הברכיים כגון ברכי O או ברכי X עלולים לשנות את תפקוד הברכיים באופן שיגרום לשחיקה, לניוון ולכן לדלקות חוזרות ונשנות .יש לכך קשר למפרקים נוספים בגוף.
דוגמאות:
       א.קריסה של קשתות כף הרגל (פלטפוס), יוביל לחוסר איזון במפרק הברך (רגלי x). כלומר העומס על הברך ייפול על מפרק שאינו נמצא במקומו.
       ב.פעמים רבות כאבי גב תחתון וברכיים הולכים יחד בשל חולשת בטן מייצבת שאינה תומכת בגב התחתון ואינה מאפשרת חלוקת עומסים שווה                  ומאוזנת לכל אורך עמוד השדרה ולכן גם הברכיים הנושאות משקל נושאות בנטל.

2. פעילות גופנית לא מתאימה: אימון הכולל קפיצות חוזרות ונשנות, ללא תמיכה מייצבת טובה על הברך, פעילות מאומצת ללא חימום שרירי הרגליים לפני ואחרי, פעילות גופנית לא הדרגתית, פעילות הגורמת לקיצורי שרירים התומכים בברך, טראומות (מכות, נפילות וכו').  
3. חולשת שרירים תומכי ברך: שריר מפתח המונע שחיקה של הפיקה הוא הקוואד (4 ראשי), חולשת שרירי הישבן (בעיקר הצידיים), יוצר עומס וחולשה של מפרק הברך (הולך "טוב" עם הקריסה של הקשת הפנימית של כף הרגל).
4.מתיחה או קריעה של אחת הרקמות הרכות בברך(רצועות, גידים ושרירים),נקיעה/פריקה של הברך או פיקת הברך, קרע במיניסקוס,אפילו שרירים מכווצים וקצרים. כל נזק מהסוג הזה יחולל דלקת, כאבי ברכיים ומגבלה ביכולת תנועה.

מוזמנים לצור קשר ולהתחיל בתהליך לקראת החלמה!



   
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים