מה ההבדל בין כאב כרוני לאקוטי?

כשנוצר חוסר איזון במערכות לרוב הגוף יגיב בשלב מסויים בכאב.  

זהו דרכו של הגוף לומר לנו שעלינו לעצור, להקשיב, לבחון מה עלינו לעשות וליישם.אם נסתכל על הכאב בראייה הוליסטית נוכל לראות בכאב זרקור המבקש ממך לעצור הכל ולהעמיק בריפוי.אם זאת, חונכנו ש"כואב לך ,קח כדור, קבל זריקה והכאב יעלם". 

נבדיל בין כאב כרוני וכאב אקוטי:
כאב אקוטי-  כאב חריף  בשל פציעה טראומטית. יש קשר ישיר בין הפגיעה לעוצמת הכאב.
כאב כרוני - כאב שנמשך לאחר 3 חודשים נחשב כאב כרוני.
שתי אפשרויות לכאב כרוני:
1. פציעה אקוטית שהופכת לכאב כרוני - כלומר,כבר לא קשור לפגיעה האקוטית אלא הכאב מתמשך בשל נזק לרקמה.
 פעמים רבות פציעה טראומטית הופכת לכאב כרוני כאשר הטיפול נקודתי ולא מתייחס לכל המבנה ולהשפעות הפציעה על הגוף כולו. למשל:נפילה על כתף ודרך הטיפול לטפל רק בכתף. מכיוון שבפציעה כל הגוף "מזדעזע"- לאחר זמן מה הגוף מתחיל לפצות ולהשתנות בהתאם לפציעה ונוספים כאבים נוספים.בטיפול היוגה נחקור את המבנה המפצה שנוצר ולאט לאט נפרום אותו ונחזיר את הגוף לאיזונו במידת האפשר.התייחסות הוליסטית לאחר פציעה תאפשר שיקום מיטבי ותאפשר לכל הגוף להתייצב ולהתאזן חזרה ולכן ההחלמה מהפציעה תהיה הרבה יותר מיטבית.
2. כאב עקב לקויות יציבה, דפוסי תנועה ונשימה, הרגלים יום יומיים, סטרס וכו'.


הטיפול בכאב דרך היוגה מאפשרת לגוף להקשיב לכאב, לתת לו מענה ולחתור כל הזמן לאיזון ושיפור.הטיפול בכאב והשיקום התנועתי דרך עבודה נכונה יכול להקל ,לעיתים באופן מיידי, על הכאב ואף למנוע נזק רקמתי נוסף.היוגה נכנסת לגוף ולנשמה כדרך חיים:המתרגל לומד להכיר את גופו וכשיש כאב כבר לא לברוח ממנו אלא ללמוד ממנו את השיעור הבא.

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים