שאלות תשובות

דף הבית >> שאלות תשובות
אף פעם לא תרגלתי יוגה, האם זה מתאים לי?
היוגה מיועדת לכוללללם.אין זה משנה אם תרגלת בעבר או לא.היוגה מלמדת אותנו להתחבר אל הגוף שלנו ולהכיר אותו דרך תנועה תבונתית וחכמה.

אני לא גמיש/חזק .האם אפשרי לתרגל יוגה?
ברור! ביוגה אין "דרישות מקדימות". כל אחד מתרגל מנקודת המוצא שלו. תרגול היוגה אינו מופע אקרובטי ולכן אין זה חשוב. להיפך, לעיתים גמישות יתר היא בעוכרי המתרגל  ..אחת המטרות היא למצוא את האיזון בין הגמיש לחזק.

מה ההבדל בין יוגה טיפולית ליוגה בקבוצה?
יוגה בקבוצה מכוונת למכנה משותף של כלל התלמידים, יוגה טיפולית היא יוגה "אחד על אחד".העיניים מונחות רק על הגוף שלך, מזהות באופן אישי את החסימות, את הפיצויים , חוסר האיזון היציבתי , את איכות הנשימה והקשר לתנועה. התרגול נבנה בדיוק למידותך.לכן יש חוויה של העמקה בתרגול ובדרך כלל לאחר מספר שיעורים הכאב מופחת. 

איך אני יודע אם אני מתאים לקבוצה או ליוגה טיפולית?
יוגה טיפולית מתאימה למי שהפציעה שלו או הכאב מונעים ממנו לתרגל בצורה נוחה ונכונה. תרגול לא נכון יכול להעמיק את הפגיעה ואת הכאב.. היוגה השיקומית מלמדת באופן הדרגתי וקשוב איך לנוע ללא כאב ועם תנועה תומכת שאינה מוסיפה לשחיקה. התרגול האישי נבנה כך שמשיעור לשיעור האתגר עולה, יחד עם ההבנה העמוקה של תנועה חכמה ותומכת .
לדוגמא: אם את/ה לאחר פריצת דיסק השיעורים יתמקדו בדרך כלל בנשימה נכונה, חיזוק שרירים מייצבים ומודעות לתנועה חכמה ביום יום, על מנת להמנע מפגיעה נוספת. מערכת העצבים לומדת לשלוט מבחינה מוטורית בשרירים לכן התרגול מלמד קשב מדויק לגוף שלך וגם אם מצטרפים לשיעורים קבוצתיים המודעות והחיבור יאפשר לשמור  על הגוף מפני כאב ועומס מיותרים.
לא ברור?לא בטוח? התקשר ליעוץ נוסף 054-2270640 
איך אדע אם היוגה עוזרת?
מכיוון שתרגול היוגה מכוון לתנועה אקטיבית ופחות פסיבית, לאחר המפגש הראשון או השני מתחילים לחוש הטבה בתחושה. הריפוי תלוי במתרגל- ניתן תרגול הביתה, אם מתרגלים ברמה היומיומית השינוי עמוק יותר. (גם 5 דקות ביום נחשב..).מניסיון לאחר 6-10 מפגשים יש חוויה של התחזקות ולמידה של דפוסי תנועה המוטמעים ברמה היומיומית.לאחר מכן אפשר להצטרף לקבוצת יוגה, מכיוון שיש הבנה וידיעה כיצד לשמור על הגוף ולא להוסיף לשחיקה. 

איך אני יודעת האם הכאב הוא כאב "טוב" או כאב פוגע?
נבדיל בין כאב שרירים לכאב במפרקים ובחוליות.בגוף מאוזן ויציב העומס הניכר "יישב" על השרירים  ולא על המפרקים והחוליות. אך כשיש חוסר איזון שלדי יווצר עומס על מפרקים או חוליות. כשנוצר עומס זה, המפרק יחלש, ישחק וכל מה שתומך בו יפגע גם כן.  כל תנועה יומיומית תוסיף על השחיקה והכאב מכיוון שהגוף בדרך כלל "ישען" וינוע על חשבון אותו מפרק. למשל עם יש לורדוזה גדולה בגב תחתון. כלומר חולשה של בטן תומכת וקשת גדולה מהרגיל בגב התחתון, כמעט כל תנועה שנעשה תבוא מתוך עומס על החוליות- ולרוב זו תנועה של 20- 30 שנה החוזרת על עצמה. נסו זאת: הרימו משהו מהאדמה , מה מהווה מנוף בגוף שלכם? אם אלו לא הרגליים ואתם חשים עומס בגב, כנראה שהמפרק המשמש כמנוף יחווה כאב ושחיקה .היוגה הטיפולית מלמדת כיצד לחלק נכון את העומסים ובשל כך עלינו לחזק שרירים בגופינו שיתמכו בתנועה וישחררו את העומס מהמפרקים.

לכן: בתרגול יוגה אנחנו רוצים לחזק ולהאריך שרירים ולא להעמיס על מפרקים. תחושה של מתיחה ברצועה או של גיד, כאב במפרק או עומס נקודתי בחוליה, הקרנה עצבית אינם מועילים לנו  כלל וכלל!! אין שום טעם למתוח ולמשוך ולדחוף את הגוף, זה לא מועיל ואף מזיק. הגיד אינו אמור להמתח מעבר ל1% ולכן זה אומר שאנחנו לא נשענים על המפרקים ולא נועלים מפרקים, אלא לומדים לנוע מהשרירים.  

אם חשים כאב  (שאינו שריר תפוס )לאחר פעילות.למשל: כתף כואבת, ברך, גב תחתון, צוואר.משהו בתנועתיות אינו עבד כראוי.אם נחזור על התנועה רק נוסיף לשחוק את המפרק ולהחליש אותו.

לאלו בעיות היוגה יכולה לעזור
להכל!!
ובנימה מקצועית יותר..השילוב המושלם של חיזוק שלד שריר יחד עם תנועה תבונתית ומודעת ,עם תרגילי נשימה הרפיה ודימיון מודרך, נותנים מענה לכל ביטוי של חוסר איזון גופני.מכיוון שהיוגה היא הוליסטית במהותה, לעיתים נטפל בכתף דווקא דרך עבודה על  נשימה נכונה או דרך חיזוק הבטן. ובדרך "נטפל" בעוד כמה בעיות.אפרט לפי ניסיוני האישי אלו מחלות היוגה עזרה בתהליך ההחלמה:פציעות אורטופדיות, כאבים כרוניים, ליקויי יציבה, שיקום לאחר ניתוחים, צניחות רחם,לחץ דם גבוה ונמוך, סכרת, מחלות אוטואימוניות, דלקות פרקים, בעיות במערכת העיכול, עייפות, חרדות, דיכאון וכו' וכו'...

 
אם יש שאלות נוספות שלא נענו-אשמח לתת מענה או דרך האתר או טלפוני .התקשרו בשמחה ל054-2270640 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים