שיקום וחיזוק רצפת אגן


רוצות לדעת האם המוח שלכן "יודע" לגייס רצפת אגן ושרירים מייצבים בעת הפעלת עומס?
 
הניחו יד על הבטן ונסו לדמות שיעול. אם נשתעל הבטן אמורה להאסף, מתוך הגיוני מכני שכשעולה עומס כלשהו על עמוד השדרה והאיברים, המוח רוצה להגן וייצור לחץ תוך בטני כמו מחוך.אותו דבר אפשר לעשות בשכיבה או בעמידה.
שימו לב ועכשיו לחלק המסובך: האם בשיעול רצפת האגן יורדת,בטן יוצאת?
התחושה אמורה להיות של איסוף מיידי של הבטן והקרקעית (הקרקעית קצת יותר מעודן).
שלב הבא זה לבדוק האם מה קורה כש: אתן מרימות משאות כבדים (ילדים, קניות , רהיטים..)האם הנטייה היא לאסוף רפלקסיבית את הבטן או שהבטן לא מצליחה להאסף והעומס הולך אל גב,כתפיים,צוואר.
 
קחו בחשבון שיכול להיות שבשיעול הבטן ורצפת האגן יאספו, ובעומסים הכבדים פחות או בכלל לא.
הרבה פעמים לא נדע שיש חולשה, אבל נחוש כאב בגב תחתון,  צוואר או כתפיים (עקב שימוש יתר)
 
דרך תרגול היוגה נלמד לחבר מחדש בין המוח לשרירים המייצבים אותנו מבפנים ומונעים שחיקה ועומסים נוספים על השלד.
התרגול משלב חיזוק שרירי בטן רצפת וגן ומייצבים, לימוד תנועה פונקציונלית (איך אני מרימה מסעות כבדים תוך כדי שימוש נכון בשרירי רצפת האגן ושרירי הבטן ולא דרך איזורים אחרים) ושליטה מוטורית (מתי השרירים המייצבים אמורים להתגייס).
 
היוגה הנשית מלווה אותי כבר 10 שנים כמורה ליוגה ולא עוזבת אותי לרגע. השיטה מלווה אותי גם בשיעורים המעורבים (גברים זקוקים לכך כמעט כמו נשים) והן במקרים מורכבים בקליניקה תרפיה שיקומית: צניחות רחם, שלפוחית חולשת רצפת  אגן, טחורים ,וגיניסמוס ועוד בתהליך שמחזיר את השקט והנינוחות לחיים.
 
למי מתאים?לכולנו!  נשים בכל שלבי החיים מתמודדות עם חולשה הולכת וגדלה של הקרקעית והמייצבים שמשפיעה לנו על הבריאות הכללית.
לא נשאר לנו אלא להתייחס לקרקעית האגן בראש ובראשונה בכל דבר שאנו עושות גם ביומיום שלנו, בתרגול האישי או באימון הספורט שלנו. 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים