איך לרפא את הגב בזמן שטיפת הכלים

באבחון ראשוני למטופל עם כאבי גב תחתון, אני מבינה שבעבודתו הוא סוחב תמיד על צד אחד את התיק המאוד כבד שלו. הכאב התבטא בחוליות הגב התחתון באותו צד. הוא "משך" את הכתף למעלה בשל הכובד, ובאותו זמן גם "משך" רקמות עד גבו התחתון. שינוי פשוט של תיק מחולק על שני כתפיים (או טרולי ) הפחית כבר מרמת הכאב.    פשוט לא? אז זהו שכן, אך משום מה הרגלי תנועה טובים ביום יום ובפעילות הגופנית שלנו בכלל אינם בסדרי העדיפויות של רוב האנשים, ולצערי גם לא אצל אותם אנשים החווים כאבים.

האמת הפשוטה היא שאחד הכלים הראשונים שעלינו לאסוף בדרך לחיים ותנועה ללא כאב (במידת האפשר), הוא שינוי תבניות תנועה שלנו. ללא שינוי בתבניות התנועה, כל טיפול שנעשה לא יהיה מספק.

חישבו על עיסויים שעברתם, בתחילה יש הקלה אך אחרי שעתיים בערך חוזר הכאב.

מדוע?

מכיון שהמוח רגיל לדפוס תנועה מסוים, והוא רגיל להשתמש בשרירים מסוימים.

אם שחררתי את שרירי הצוואר והכתף אך מייד אחרי זה אני יושבת מול המחשב ומאמצת את צווארי ואת שרירי הכתפיים מייד הכיווץ יחזור, ואיתו הכאב.

כדי לשנות הרגלי תנועה עלי להבין מה אני עושה, לשנות את הדפוס שבו אני מורגלת ולהתאמן בחזרה על הדפוס החדש עד הוא מוטמע.

איך מתחילים בכלל? אפשר לשים לב פעם ביום:

מתי כואב לכם? מה אתם עושים באותו הרגע? האם זו תנועה שחוזרת על עצמה? ישיבה מסוימת מול מחשב? האם יש תנועה בפעילות הגופנית שגורמת ללחץ או לכאב?האם אפשרי לשנות משהו בתנועה ולהפחית את הכאב?איך העמידה כשאתם שוטפים כלים?מה קורה לנשימה ולגוף כשאתם בלחץ? זהו את התחושה ונסו לראות האם ארגון מחדש של הגוף בחלל משנה משהו בכאב.

לעיתים רק הקשבה מאוד ראשונית לדרך שבה אנו מתנהלים, עצירה, חיבור לתחושה, שינוי קטן עקב כך, כבר עושה את ההבדל.

כמובן שכדי לצור שינוי מהותי יש צורך בתהליך מעמיק ואין פתרון אחד. הכרות טובה יותר עם הגוף, שיפור היציבה, שיפור איכות הנשימה והרגעה, פעילות גופניות מותאמת ושינוי תבניות התנועה ביום יום.

Created By BestSite

​© תמי ליאור אהרוני. 2020