הכי טבעי לנוע בחופשיות.

אחד המשפטים הקבועים שאני אומרת לתלמידי זה שזכותינו המלאה לחזור לגוף הטבעי שלנו ושכמעט הכל בר שינוי.

הטבע שלנו הוא לנוע באופן חופשי, אך בפועל הרגילו אותנו מגיל צעיר לאמן ולפתח יכולות ספציפיות מאוד (כוח, אירובי, אימון של שרירים גדולים מרכזיים).יכולות אחרות משמעותיות וחשובות הוזנחו כמעט כליל.


כיום הגיוני ואף "טבעי" לגמרי שאנו לא מסוגלים לשבת ישיבה מזרחית.

או שישיבה פשוטה על השוקיים (ישיבה יפנית) בלתי אפשרית לכל כך הרבה אנשים בגלל מתח בכפות הרגליים בברכיים או שוקיים.

הגיוני שנוותר על פעילות גופנית שאנו אוהבים כי "הברכיים שלי לא עומדות בזה"

או שאפשרי ללכת רק עם מדרסים, אחרת כואב.

או שלנשימה שטחית כלל לא נתייחס כמשהו שצריך לעבוד עליו או להתייחס אליו.


אז טבעי זה ממש לא,


טבעי זה להיות מסוגל לקפוץ, להתגלגל, לעמוד על רגל אחת, לשבת איך שבא לנו ואפילו לטפס על קירות.

כמעט כל מה שעשינו בילדותינו גופינו מסוגל לו, אם מזכירים לו שהוא יכול.

כמה טיפים שיכולים לעזור לנו לנוע באופן חופשי יותר:


1.שמים לב לגוף שלכם.במהלך היום יום ובפעילות הגופנית.לומדים אותו.איפה מתוח, איפה כואב, איך מנח אחר מפחית כאב ודווקא מאפשר לחוות נינוחות.


2.אם יש כאב מתבוננים בו ולומדים אותו.מה הוא מבקש מאתנו?יותר תנועה? פחות תנועה לנשום לעומק? לשחרר מתח? איזה שינוי ביום יום שלי ובפעילות הגופנית מאפשר לי לחוות הקלה.


3.שמים דגש על מעט ולאט ונוכחות בתנועה ולא על התוצאה הסופית-תתפלאו, גם בריצה אפשר לשים דגש על הנחה של כף הרגל על האדמה, המוח שלנו מאוד מהיר וקולט חישה.ואפילו תגלו באופן מפתיע שהתנועה הנכונה מובילה לתוצאות טובות יותר.


4.מגוונים את התנועה- המוח והגוף מתרגלים למה שתעשו.ככל שתפעילו רק יכולות מאוד מסוימות כך הגוף יתרגל.נסו לגוון את האימון שלכם.לשלב אירובי עם כוח וסיבולת, להקדיש זמן לריכוך ושחרור שרירים, להכניס אימון של תנועה חכמה ותבונתית לפחות פעם אחת בשבוע, להתנסות כל יום בתנועה חדשה שעדיין לא עשיתם.


5.שמים דגש יותר על טכניקה נכונה מאשר שיפור תוצאות.תתפלאו, כשהטכניקה נכונה התוצאות משתפרות לאין ערוך ולאורך זמן.


6.לא מוותרים על שום תנועה או מנח!! גם אם הוא לא נוח או כואב.לומדים איך לעשות אותו כך שלא יכאב ושיהיה הרבה יותר נוח.כל תנועה שויתרנו עליה תגרום לכך שגופינו ילך ויתור על עוד ועוד טווחים.


לחיות בתוך גוף שמח זה הבסיס לחיים מלאים באנרגיה ויטאליות, בריאות וחופש תודעתי.

דוגמא לתנועה שמחה ומשוכללת:


פוסטים אחרונים

הצג הכול

חשיבות שרירי בטן- לא מה שחשבתם

המשמעות של שרירי בטן חזקים מתקשרת לרובנו לרצון להיות מחוטבות ומוכנות לביקיני בקיץ (אמנם מתייחסת כאן לנשים, אך לגברים יש אותה נטייה לחולשה בטנית, רק מסיבות אחרות..), אם זאת לשרירי בטן תומכים וחזקים יש

Created By BestSite

​© תמי ליאור אהרוני. 2020