top of page

איך 5 דקות יוגה ביום יכולים ללמד אותנו על שינוי הרגלים


בתחילת דרכי ביוגה תמיד היה לי קושי בהתמדה בתרגול בבית. נהנתי מאוד ממה שהרגשתי אחרי היוגה, אבל קצת פחות מהיוגה עצמה. בנוסף, תרגול יוגה תמיד נדמה לי כמשהו שצריך לקדש ולהשקיע זמן רב, להתחיל ב6 בבוקר ולתרגל שעתיים, שלוש לפחות. מרוב הציפיות הגבוהות שהיו לי מצאתי את עצמי כמעט ולא מתרגלת ואם תרגלתי זה לווה תמיד בתחושה שאני לא עושה מספיק.

עד שהבנתי שהלחץ סביב תרגול היוגה קצת מחטיא את המטרה- והחלטתי להתחייב ל 5 דקות יוגה ביום.


איך מתרגלים 5 דקות יוגה?

בוחרים מטרה לתרגול, כן גם ל5 דקות.

ביוגה קיים עקרון שנקרא ויניאסה קראמה.

הרעיון של ויניאסה קראמה אומר: לא מספיק להתחיל לעשות שינוי, על השינוי להתבצע באופן הדרגתי, מותאם לנו ואף יש חשיבות רבה לדרך הנכונה.


לכן גם כשאנחנו מתרגלים 5 דקות חשוב להבין מה חשוב לנו כרגע.

האם נכון לי לנוח ואז אפשר לשכב על הגב ולנשום נשימות עמוקות.

לשבת למדיטציה כדי להרגיע מוח עמוס יתר על המידה?

לתרגל 4 ברכות שמש כי ישבתי על היום ונכון עבורי להניע את גופי?


כמובן שעם הזמן התרגול משתנה ואף מתארך. "זמן תרגול" כבר אינו העיניין. ככה זה עם הרגלים שנבנים, הם צריכים את הזמן להפוך להיות חלק מאתנו ומשגרת חיינו.המטרה היא לעולם לא ה5 דקות יוגה, אלא ללמדנו ששינוי צריך לבנותו לאט, מהמקום בו אנו נמצאים ומשם להתקדם צעד אחר צעד..


בין אם עוסקים בתרגול אסאנה או בפרנאינאימה, תמיד אנו שואלים את עצמינו מה נכון עבורי כרגע לעשות.השאלה מה נכון עבורי כרגע היא שאלה מהותית שמובילה לקשב פנימה ולנוכחות של הרגע הזה ולעיתים גם נותן לי מענה שלא הייתי מודעת אליו.


העקרון הזה יכול להתאים לנו גם כשאנו רוצים לצור שינוי חיובי בחיינו ולא כל כך יודעים איך לעשות זאת.

כולנו מכירים את הקושי הרב שאנו חווים כשאנו רוצים לשנות הרגלים.

"אין לי זמן", "קצת לא יעשה כלום, ולהרבה זמן אין לי סבלנות", "אני לא אתמיד" וכו',

אך אם אנו מבינים ש5 דקות הם כן משמעותיים, ששינוי מתרחש באופן הדרגתי, לאט ובהתמדה ושיש חשיבות במה אנו עושים, אפשר לפרוץ את מחסומים רבים שמשאירים אותנו בלופ מתמשך ובחווית חוסר הצלחה בכל מה שקשור לשינוי הרגלים.


החשיבות היא לא לכמה זמן אנו מקדישים (כי הרי אפשר להיות נוכח 5 דקות ואז עוד שעה שלמה להיות עסוק מחשבתית בדברים אחרים), אלא לאיכות של הזמן וההתאמה לצורך שלי.


החליטו שאתם מקדישים למשהו שחשוב לכם 5 דקות ביום.בין אם זה בהכנת ארוחה בריאה, כתיבה, קריאה, פעילות ספורטיבית, שהייה בטבע, מדיטציה וכו' ופשוט תנו לעצמכם את הזמן לחוות יום יום את 5 דקות האיכותיות האלה עד שהם יהפכו לחלק משגרת יומכם.


מוזמנים להתנסות ב5 דקות יוגה לשחרור שכמות. לא תאמינו איך תרגישו אחרי.





132 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page