top of page

7 דברים שלא ידעתם שקורה בגוף שלכם כששריר הפסואס שלכם קצר

קודם כל קצת מידע עליו. הפסואס הוא השריר העמוק ביותר בגוף שלנו והיחידי שמחבר בין האגן לגב.תפקידו לכופף ירך אל בטן, נוטה להתקצר ולצאת מאיזון תדיר בגלל אורך חיים יושבני, חוויות מתח וסטרס וחוסר הבנה איך לעבוד איתו בצורה נכונה.יש האומרים כי הוא השריר החשוב ביותר בגוף ואף נקרא מלך התנועה ומושב הנשמה..

1.הפסואס נחשב שריר רגשי כי מקושר ישירות למערכת העצבים האחראית על חווית הסטרס של "ברח או הילחם".כך ששחרור שלו הוא קריטי להפחתתת מתח וחווית הרגיעה והשלווה. 2. ישיבה מרובה , חוסר תנועתיות, תנועה לא מגוונת בספורט מקצרת אותו באופן כרוני. 3. כשהוא קצר הוא "מושך" את חוליות הגב התחתון, וכך גורם לשינוי משמעותי ביציבה ומשפיע ישירות על כאבי גב, צוואר, מפשעות, סיאטיקה, בעיות במערכת העיכול, כאבי וסת וברכיים . 4. כשהפסואס קצר הוא לא מאפשר לשרירים אחרים להתחזק.למשל, שרירי ליבה, שרירי ישבן, שרירים אחוריים וגב. 5. משפיע ישירות על היציבה (אפילו לעיתים על עקמת). 6. משפיע על תחושת יציבות נפשית וקרקוע. שחרור שלו יכול להפחית עומס מנטלי 7. מחובר לסרעפת ומשפיע ישירות על איכות הנשימה- אם הוא קצר הסרעפת פחות מתפקדת..

מה קורה כשהפוסאס מתעורר לחיים? תחושה של קרקוע, יעילות, כוח וקלות תנועתית, כאבים פוחת לעיתים מיידית, תחושה של הארכה של עמוד השדררה, נשימה מעמיקה רווחה נפשית, שרירי ליבה ושרירים נוספים יכולים להתחזק סוף סוף.. תנועה עם הפסואס הופכת להיות חלק מהחיים והיום יום שלנו בידעה שמפשפיע ישירות על חווית הרגיעה.




17 צפיות0 תגובות
bottom of page