top of page

איך זה שאני עושה כל כך הרבה ספורט וכולי כאוב?

שאל אותי השבוע מטופל.

האמת שמגיעים אלי לא מעט מטופלות.ים ששואלים את השאלה הזו.

בריאים וחזקים עושים מלא ספורט גולשים, רצים, אופניים, פילאטיס, אפילו יוגה. אבל כאובים עד לכדי חוסר יכולת לשבת בנוחות עם חוויה של מוגבלות תנועתית שממש מפריעה להם בחיים.

אז מה עושים?

1.יותר מתוצאות חשובה הדרך- חינוך לתנועה נכונה וקשובה בתוך פעילות הגפנית חשובה יותר מנראות התנוחה או זה שהגעתם ל10 ק"מ. גם אם יקח עוד קצת זמן להגיע לתוצאה הרצויה, זה יקרה מתישהו, פשוט בלי פציעות וכאבים מיותרים.

2. כל ספורט שהוא חוזרני וחד גוני- כלומר, איזורים ושרירם מסוימים פעילים כל הזמן, ואחרים לא מופעלים כלל, מתחיל ליצור לאט לאט חוסר איזון שיוצר עומס יתר בסופו של דבר על עמוד השדרה ועל המפרקים.וכן אני מדברת גם על פילאטיס ויוגה היותר מאוזנות.ממליצה לגוון גם בשיטות וגם במורים ולפתח תנועה גם יותר דינמית.

3. תגוונו בתנועה- יש יתרון בהתמקדות הפעילות גופנית אחת, אך החסרונות עולות על היתרונות.אנחנו גם ככה חיים חסרי תנועה שלא לומר אורך חיים יושבני, נסו לשלב פעילות גופנית שכוללת התארכות של שרירים ורקמות יחד עם פעילות דינמית או השמה דגש על חיזוק שרירים והכי טוב לשלב תנועה הפוכה לחלוטין ממה שאתם מורגלים לו.

4. אם אתם לא מסוגלים לשבת ישיבה מזרחית על הרצפה או לכרוע או לשבת על הברכיים, או להתכופף לכיוון הרצפה (אין בעיה עם ברכיים כפופות)- מצאו את הדרך לפתח את התבניות האלה.אין שום סיבה בעולם לותר על תנועתיות יעילה וגמישה בכל חלק וחלק בגוף, מעבר ללכך שיש לזה קשר ישיר לכאב אותו אתם חווים.

5. איזון בין יציבות לתנועתיות- בין חיזוק לשחרור, בין שרירי ליבה לשרירי התנועה.לא פשוט למצוא את האיזון הזה, אבל אם שרירי הליבה מוזנחים לאורך זמן, בסופו של דבר תהיה לזה השפעה משמעותית על היציבה ולכן על העומס הלא מאוזן.

6. אותו דבר לגבי נשימה- תפקוד טוב של שרירי הליבה קשור קשר ישיר לנשימה, הנשימהמשפיעה הרבה מעבר למה שנדמה לכם על היציבה..מצאו את הדרך ללמוד לנשום נכון. לא פשוט, אך אפשרי.מעבר לזה שזה בסיס לכל חיים מאוזנים גופונפש כמובן.

אז איך אני יכולה לעזור לכם בכל זה? בטיפול לאחר הכרות איתכם אני בונה תהליך ששם דגש על שינוי הרגלי ודפוסי התנועה ומטרתו לזהות מה "תקוע" בגלגלים שהוביל לכאב או למגבלה. דרך מגע ובניית תהליך תנועתי פורמים את הקשרים שהסתבכו לאורך השנים וכך לאט הגוף מתאזן בכיוון הרצוי לו.. המגע תפקדו לשחרר הדבקויות רקמתיות עמוקות, והתנועה הנבנית שניתנת גם כעבודה לבית- להמשיך ואפשר לכם להמשיך גם לבד את איזון הגוף במשך השבוע. זה תהליך מרתק שהופך אתכם.ן למטפלים הראשיים ואותי כמלווה. המטרה היא להבין ביחד איך באמצעות תנועה האיזון חוזר אל הגוף ואיך אפשר באמצעות הבנה טובה יותר של עצמכם לשמור על הפעילות הגופנית האהובה עליכם. רק עם הקשבה מודעות והבנה טובה יותר שלכם. זה לא רק מונע פציעות וכאב אלא פותח דלת לעולם חדש ומרתק.



11 צפיות0 תגובות
bottom of page