top of page

לא די שנעשה את הצעד, צעד זה צריך להוביל אותנו בכיוון הנכון ולהעשות בדרך הנכונה (דסיקשר)

בתחילת דרכי ביוגה כל מה שרציתי לעשות אז זה לשכב על הגב לנשום, להמתח ולהתפתל. זה אכן שירת אצלי איזה צורך פנימי, אבל באיזהשהו שלב קלטתי שנתקעתי, ושום דבר לא באמת זז אצלי.

הבנתי שמה שמקדם אותי, זה דווקא לאתגר את הגוף שלי.

גיליתי כי בטיפוס הגוף שלי המעט רפוי וקורס כלפי מטה, הנע בזהירות במרחב, אני זקוקה דווקא לכיוונים אחרים- יותר מאתגרים.

לכן עמידות ידיים גלישה תנוחות הקשתה סיבולת כוח מתפרץ.

נכונים עבורי.

זה לא קל כמובן, ולא היה לי ממש 'טבעי' בהתחלה, אך מה שהיה מעניין זה שחוויתי שינוי לא רק ברמה הגופנית, אלא גם במובנים רגשיים ועמוקים יותר.

הגוף שלנו מבטא גם את הסיפור המנטלי והרגשי שלנו, וגם מושפע ממנו. תרגול יוגה תרפיה מעמיק ומותאם אישית מאפשר להכנס לרבדים עמוקים יותר. כשהצורה בה אני מתנהלים עם גופינו משתנה, זה משפיע על על התבניות העמוקות והדפוסים המחשבתיים שעיצבו אותנו לאורך השנים.

האמת שבעיני במובן הזה לפחות, זה לא מספיק לתרגל יוגה, לא כל שיטה או מתודיקה, נהדרת ככל שתהיה, נכונה עבור המבנה הרגשי והגופני שלנו, מה שחשוב בתרגול בעיני זה לפתח את העדינות, הקשב והרגישות דרך מחקר אישי (בתמיכת המורה) לכיוון הנכון עבורי וההתפתחות בו צעד אחר צעד לקראת שינוי.

בכל זה ועוד נעסוק לעומק בקורס יוגה בברושים: דרך חקר תנועה והגוף נלמד להבין ולהכיר את השוני בין אנשים והצרכים האישיים שלהם. נבין איך אין דרך אחת לתנוחה או לצורה, והאמנות האמיתית היא להתאים את התנוחה לאדם ולא את האדם לתנוחה. נבין איך באופן הדרגתי ומובנה ניתן לצור שינוי יציבתי ותנועתי, גם בטיפול פרטני וגם במסגרת קבוצתית. וכמובן במובן האנרגטי והרגשי- איך כל זה מוביל לריפוי,להכרה טובה יותר של העצמי ולהתפתחות אישית עמוקה.



8 צפיות0 תגובות
bottom of page