top of page

רופאים אורטופדים בחייאת, בואו נתקדם, תעשו השתלמויות במיופאשיה לפני שאתם משגעים את הרבי של המטופלים

הודייה מראש לכל הרופאים (ממש לא רק אורטופדיים) שכן לומדים, חוקרים, מתפתחים ושולחים אלי ולשכמותי, אני מתרגשת מזה מאוד. את חלקם מכירה אבל הרבה מהם לא. בפוסט אני מתייחסת אך ורק למטופלים שהגיעו אחרי שנתיים בממוצע של סיבובים לא יעילים ורופאים שלא זיהו שזה צריך להיות חלק מהתהליך מלכתחילה (יחד עם כמובן עוד בדיקות, טיפולים משלימים וכו').

מעבודתי השבוע בטיפולים- 1. יציבה והרגלים - גבר שהבין דרך הטיפול שהכאב בברך מתחיל בכלל מהגב, בשיחה חוקרת עבר (מאיפה זה התחיל) מכיוון שהגברים במשפחתו תמיד היו כפופים, הוא החליט שאצלו זה לא יקרה ולכן כל חייו מיישר את גבו ומעמיס מידי על שרירי הגב.עבדנו על איך אפשר לשמור על הגב רגוע ונינוח, התפקיד של הבטן בתמיכת הגב, ושחרור הגב שמפחית מייד עומס מהברך. 2. מטופלת שסבלה מכאבי בטן נוראים שנתיים מבלי להבין למה זה קורה.בסוף בסוף הבינו כי יש לה עקמת, זיהיתי מתח גדול מאוד בשרירי בטן עליונה, פיתול של הצלעות ומתח שמתחיל מאמצע הגב ומשפיע על הבטן, נשימה לחוצה מאוד בדגש על נשיפות שפשוט מעמיסות על הבטן.עבדנו על: נשימה אה סימטרית מרווחת ורכה שלא מכווצת את הבטן בסופה, עיסוי סרעפת ובטן, הבנה של הפיתול שקיים לה בגב ובצלעות ותרגול יוגה אה סימטרי שמאזן את הצלעות ומפחית כאב. 3. בחורה צעירה עם עומס גדול מאוד בצד שמאל- שוב..מסע ארוך בעולם הרפואה שלא מצא דבר, אך לא בדקו את הדבר הכי הכי ראשוני שצריך לבדוק לפני הכל.מתח שרירי רקמה.צד שמאל שלה משוך מטה אז הארכנו את הפאשיה הצידת, חוסר איזון שרירי, חולשה של שרירי ליבה ורצפת אגן (היא אחרי שתי לידות )יש צורך לחזק את שרירי הירך הפנימיים בצד שמאל ולשחרר עומס בצד ימין (שנושא את כל הגוף). 4. בחור שעבר 2 ניתוחים לפריצת דיסק- הניתוח כנראה הצליח כי אין הקרנה, אבל הוא לא מסוגל לעמוד על הרגליים.באבחון יציבה רואים בצורה מאוד ברורה עומס בגב עליון קצת קיפוטי, עומס על שרירי אחורים, ישבנים והמסטרינג, הליכת ברווז (כפות רגליים החוצה).מבחינתו עשה הכל, אך בעצם לא עבד על היציבה שלו.זה המקום הראשון שהייתי מתחילה, כי זה ממש ניכר לעין גם לא מיומנת שכל העומס של איזור גב עליון, יחד עם חולשה של תמיכת הרגליים וחולשה של הבטן המושכת קדימה ולא תומכת בגב, הפנה את כל הלחץ בגוף אל חוליות הגב התחתון.קיבל תרגילים כרגע רק על מנת לשחרר את הגב לפני שנתחיל לחזק את כל השרירים שתפקידם בין השאר לאפשר לגב ולחוליות לנוח ביציבות על מקומם.

בקיצר.. לרופאים יש את כל הכלים בעולם להבין בקלות רבה מה היא מיופאשיה והשפעתה על השלד. זה לא שולל את כל שאר הכלים האבחוניים החשובים, רק מוסיף להם עוד דע.הרבה מהכאבים נובעים מגורמים יציבתיים, דפוסי תנועה, פעילות גופנית לא מותאמת, ישיבה, טראומות רגשיות, פציעות נפילות תאונות ועוד. בואו פשוט נכיר בזה. אפילו בלי ללמוד לטפל, רק תדעו למי להעביר הלאה.זה לא כזה מסובך, ותחסכו לחלק מהאנשים ,שזה הפתרון הראשוני אצלם (גם אם לא היחידי כמובן) הרבה בזבוז זמן וסבל מיותר.


צפייה 10 תגובות
bottom of page