אף פעם לא תרגלתי יוגה, האם זה מתאים לי?


היוגה מתאימה לכל מי שרוצה לשפר משהו בחייו, בגוף או בנפש.אין זה קשור כלל ליכולות פיזיות.כל אחד מתאמן לפי יכולתו האישית ומתקדם משם.היוגה מלמדת אותנו להתחבר אל הגוף שלנו ולהכיר אותו דרך תנועה תבונתית וחכמה.




אני לא גמיש/חזק .האם אפשרי לתרגל יוגה?


ברור! ביוגה אין "דרישות מקדימות". כל אחד מתרגל מנקודת המוצא שלו. תרגול היוגה אינו מופע אקרובטי ולכן אין זה חשוב. להיפך, יוגה מיועדת לכל אדם הרוצה להתאזן ולשפר את יכולותיו.




מה ההבדל בין יוגה טיפולית ליוגה בקבוצה?


יוגה בקבוצה מכוונת למכנה משותף של כלל התלמידים, יוגה טיפולית היא יוגה "אחד על אחד". לפי אבחון אישי אני מתאימה את התרגול המרפא והמאזן ביותר עבורך שמלמד אתך איך לשנות הרגלים ביום יום, לשפר יכולות, ללמוד טכניקות מועילות ויעילות לכל פעילות גופנית והכיר את עצמינו טוב יותר. .




איך אני יודע אם אני מתאים לקבוצה או ליוגה טיפולית?


יוגה טיפולית מתאימה למי שהפציעה שלו או הכאב מונעים ממנו לתרגל בצורה נוחה ונכונה. תרגול לא נכון יכול להעמיק את הפגיעה ואת הכאב.. היוגה השיקומית מלמדת באופן הדרגתי וקשוב איך לנוע ללא כאב ועם תנועה תומכת שאינה מוסיפה לשחיקה. התרגול האישי נבנה כך שמשיעור לשיעור האתגר עולה, יחד עם ההבנה העמוקה של תנועה חכמה ותומכת .
לדוגמא: אם את/ה לאחר פריצת דיסק השיעורים יתמקדו בדרך כלל בנשימה נכונה, חיזוק שרירים מייצבים ומודעות לתנועה חכמה ביום יום, על מנת להמנע מפגיעה נוספת. מערכת העצבים לומדת לשלוט מבחינה מוטורית בשרירים לכן התרגול מלמד קשב מדויק לגוף שלך וגם אם מצטרפים לשיעורים קבוצתיים המודעות והחיבור יאפשר לשמור על הגוף מפני כאב ועומס מיותרים.




איך אדע אם היוגה עוזרת?


מייד אחרי השיעור מרגישים טוב יותר.יותר חיוניים, יותר זקופים, מאוזנים ושמחים. עם הזמן היכולות משתפרות והתחושה היא שקל יותר לנוע. לאט לאט גם מרגישים יותר רגיעה בחיי היום יום ושליטה במחשבות.




איך אני יודעת האם הכאב הוא כאב "טוב" או כאב פוגע?


בגוף מאוזן ויציב העומס הניכר "יישב" על השרירים ולא על המפרקים והחוליות. אך כשיש חוסר איזון שלדי יווצר עומס על מפרקים או חוליות. כשנוצר עומס זה, המפרק יחלש, ישחק וכל מה שתומך בו יפגע גם כן. עלינו לחזק שרירים בגופינו שיתמכו בתנועה וישחררו את העומס מהמפרקים.

לכן: בתרגול יוגה אנחנו רוצים לחזק ולהאריך שרירים ולא להעמיס על מפרקים. תחושה של מתיחה ברצועה או של גיד, כאב במפרק או עומס נקודתי בחוליה, הקרנה עצבית אינם מועילים לנו כלל וכלל!! אין שום טעם למתוח ולמשוך ולדחוף את הגוף, זה לא מועיל ואף מזיק.

לסיכום- כאב במפרקים או גב תחתון צוואר וכו אינו כאב מויעיל אלא כאב מזיק.כאב ומתח בשרירים הינו כאב טוב ואמור להרגיש כך.




לאלו בעיות היוגה יכולה לעזור


להכל!! יוגה מלווה ותומכת בכל חוסר איזון בגוף ובנפש. :פציעות אורטופדיות, כאבים כרוניים, ליקויי יציבה, שיקום לאחר ניתוחים, צניחות רחם,לחץ דם גבוה ונמוך, סכרת, מחלות אוטואימוניות, דלקות פרקים, בעיות במערכת העיכול, עייפות, חרדות, דיכאון וכו' וכו'...





Created By BestSite

​© תמי ליאור אהרוני. 2020