top of page

המתכון הנכון לטיפול: ראשית תתחילו לזוז (בדרך שנכונה לכם)

כשפגשתי את ג' לראשונה (לא במסגרת טיפול) היא סיפרה לי שיש לה כתף קפואה, ושהיא מטופלת בדיקור ועיסוי פאשיאלי". "נו וגם תנועה? "לא, לזה לא הגעתי עדיין".

מכיוון שיש לי נטייה לעשות לאנשים אבחוני גוף אפילו ברחוב, ביקשתי ממנה להתכופף עם הראש מטה. מייד ראיתי שהגב התחתון שלה נוקשה, שהיא מתקשה להתכופף, ושיש אה- סימטריה משמעותי בשרירי הגב בשני צידיו.

אמרתי לה שעד שהיא לא תטפל בגב התחתון שלה, ובחוסר האיזון בין הצדדים, הטיפול בכתף לא יהיה שלם.

כתף קפואה באופן ספציפי, זה כמו ילד בן שנתיים שמושך לנו בחולצה למטה כי הוא רוצה משהו שוב ושוב ואת מנסה להתנגד ולשחרר את הילד ע"י משיכת היד למעלה, אבל לא מצליחה לעמוד בעקשנות שלו ונכנעת למשיכה מטה.

זה מה שראיתי אצל ג'. הפאשיה בצד של הכתף הקפואה היתה משוכה למטה, ולכן תנועת הכתף הוגבלה, השרירים בצד הנגדי היו מעובים יותר ומשכו גם הם ובנוסף חוסר התנועה בגב התחתון שקשור להכל..

רגע של פאוזה. עמדו או שבו. משכו את כתף ימין למטה ואת כתף שמאל למעלה. הישארו כך ונשמו. שימו לה מה קורה בצד שמאל, ומה קורה בצד ימין. נסו להרים את יד ימין כשהכתף משוכה מטה. מצליחים?

אז מה קורה לנו? תארו לכם מסטיק, כזה שתקעתם מתחת לשולחן בבית ספר ביסודי, ועליו הוסיפו עוד מסטיק ולאורך השנים עוד ועוד ילדים תקעו את המסטיק שלהם, מידי פעם המורה הופכת את השולחנות ונחרדת מהמסטיקים התקועים ומורה לכל ילדי הכיתה לגרד את המסטיקים.

אז כזה.. בלי שמגרדים את המסטיקים. הגוף שלנו עטוף ברקמות חיבור שיש להן נטייה להדבק ולהדביק איתן שרירים שנחלשים עקב ההדבקות של הרקמה אליהן, אלה משפיעים בתורם על תנועתיות המפרקים ויכולים לאורך הזמן ממש לשנות מיקום של שלד ומפרקים.

ג' הגיעה אלי חודש אחרי לשמחתי הרבה, כי די הבנתי שהיא לא תוכל להפטר מהכאב והמגבלה בלי לטפל בשאר הגוף- בתנועה, נשימה ועיסוי פאשיאלי ובעיקר בלקיחת אחריות על שיפור איכות החיים שלה בעצמה באמצעות תרגול שמותאם לה.

אז לסיכום כמה עקרונות לטיפול בכאב שחשוב שתכירו: 1.נשימה ותנועה מותאמים אישית הם mast!!!!! בכל תהליך ריפוי כאב. 2. כל אמצעי שכולל "פתרונות קסם": זריקות, ניתוחים וכו'- הם הכי!!! לא פתרונות קסם.הם מטעים מאוד ולעיתים קרובות לא הכרחים ואחרי זה לומדים בדרך הלא קלה שבסוף אנחנו עדיין צריכים לעשות את העבודה בעצמינו. 3.לא תמיד צריך לשחרר או לעסות את המקום הכואב- לרוב זה כלל לא הפתרון בכיוון הנכון. לפעמים עיסוי למשל בצד הנגדי יעשה את העבודה, במקום מרוחק יותר אפילו.כלומר אם קיבלתם עיסוי באיזור כואב ואין הקלה- כנראה זה לא הכיוון הנכון.



0 צפיות0 תגובות
bottom of page