בחן את עצמך- האם שרירי היציבה שלכם חזקים?

כמה עובדות מעניינות על השרירים המייצבים:

1. הם מתכווצים, ללא קשר לכיוון התנועה, בו זמנית מסביב לכל מפרקי הגוף. 

2. בזמן כאב הם מפסיקים לעבוד, ולכן יש להימנע מפעילות גופנית בזמן כאב!

3. המייצבים, להבדיל משרירי התנועה, נחלשים לאט ומתחזקים לאט.


השרירים המייצבים כוללים: רחב בטני,סרעפת, רצפת אגן, מולטיפידיס (שרירים קטנים העוברים מחוליה לחוליה).

תפקידם לייצב אותנו, למנוע זעזועים ושחיקות במפרקים ובחוליות הגב.


היחודיות בתרגול השרירים הללו היא בלמידה כיצד לגייס אותם לפני תנועה. כלומר:


שליטה מוטורית

כשמרימים דבר מה כבד מן הרצפה, שרירי קרקעית האגן,הבטן והשרירים המייצבים בגב אמורים להתגייס כדי למנוע עומס מחוליות הגב. כשהשרירים המייצבים חלשים וכשאין מודעות השרירים לא מספיקים להתגייס וכך נוצר עמוס ושחיקה לאורך זמן. בתרגול היוגה הטיפולית נלמד כיצד לשלוט בשרירים דרך תנועה חכמה וכך נפחית עומס, נמנה שחיקה עתידית והכאב יפסיק.


לדוגמא:מטופל עם פריצות דיסק מרובות בגב תחתון, אינו יכול לנוע,להרים ולשבת בלי שיכאב לו הגב ותהיה לו הקרנה עצבית לרגל.

דרך היוגה הטיפוליתנלמד נשימה נכונה (כאמור הסרעפת היא גם שריר מייצב), חיבור וחיזוק שרירים מייצבים והפחתת הכאב בתנועה.המתרגל ילמד כיצד לעלות, להתכופף, להרים וכו' בלי להפעיל שום עומס על הגב! 


איך יודעים ששרירי היציבה חלשים?

1. כאבי גב תחתון, ,