חשיבות שרירי בטן- לא מה שחשבתם

המשמעות של שרירי בטן חזקים מתקשרת לרובנו לרצון להיות מחוטבות ומוכנות לביקיני בקיץ (אמנם מתייחסת כאן לנשים, אך לגברים יש אותה נטייה לחולשה בטנית, רק מסיבות אחרות..), אם זאת לשרירי בטן תומכים וחזקים יש חשיבות רבה מעבר לחשיבות האסתטית.


השריר החשוב ביותר מקבוצת שרירי הבטן הוא השריר הרחב בטני. הוא השריר שבעצם "מחבק" ומצרף את שאר שרירי הבטן (האורכיים והאלכסוניים.)בלעדיו, אפשר להמשיך ולהמשיך לעמול על שרירי הבטן לכבוד הקיץ, אך רוב הסיכויים שהבטן עדיין תראה ותרגיש לא מספיק חזקה ותומכת.

איך נדע אם הבטן התחתונה שלנו חלשה? 


אם אתן מרגישות צורך ל'הכניס את הבטן'.

אם בזמן תרגילי בטן הבטן לא נאספת לכל אורכה (מלמטה למעלה). 

אם אחרי ספורט כואב לכן בגב תחתון, צוואר, ברכיים.

אם האגן 'גולש' קדימה (הסתכלו במראה דרך הצד, האם הבטן והצלעות בולטים קדימה והגב מכווץ לכל אורכו).

אם אחרי נהיגה, שינה ובעצם כל רגע בחיים אתן חשות כאב..


חולשה של השריר הזה משפיעה על חיינו בדרך שלרוב איננו מודעות לכך: כאבים גופניים, בעיות במערכת העיכול,הפרעות במערכת הנשימה, מחזור חודשי משובש, חולשה ועייפות רבה, שיווי משקל (פיזי ונפשי), איכות נשימה ירודה, לחץ דם לא מאוזן ועוד.   


למה השריר הזה חלש כל כך?


החיים המודרניים מחלישים אותו (ועוד כמה שרירים בדרך)! ימים רבים שעוברים עלינו בישיבה מרובה, עומסים, מתחים, ספורט שלא מתאים עבורנו, נשימה מתוחה ושטחית וכמובן...לידות.


שריר רחב בטני חזק ישמור לנו על הגב בכל תנועה: אם נרים מסעות כבדים, השרירים המייצבים יתגייסו מייד לפני התנועה.כשנתעטש, הלחץ תוך בטני יעלה רגע לפני האפצ'י , בריצה, הבטן תאסף ותשמור על הגב מפני זעזועים חוזרים ונשנים.