top of page

חשיבות שרירי בטן- לא מה שחשבתם

המשמעות של שרירי בטן חזקים מתקשרת לרובנו לרצון להיות מחוטבות ומוכנות לביקיני בקיץ (אמנם מתייחסת כאן לנשים, אך לגברים יש אותה נטייה לחולשה בטנית, רק מסיבות אחרות..), אם זאת לשרירי בטן תומכים וחזקים יש חשיבות רבה מעבר לחשיבות האסתטית.


השריר החשוב ביותר מקבוצת שרירי הבטן הוא השריר הרחב בטני. הוא השריר שבעצם "מחבק" ומצרף את שאר שרירי הבטן (האורכיים והאלכסוניים.)בלעדיו, אפשר להמשיך ולהמשיך לעמול על שרירי הבטן לכבוד הקיץ, אך רוב הסיכויים שהבטן עדיין תראה ותרגיש לא מספיק חזקה ותומכת.

איך נדע אם הבטן התחתונה שלנו חלשה? 


אם אתן מרגישות צורך ל'הכניס את הבטן'.

אם בזמן תרגילי בטן הבטן לא נאספת לכל אורכה (מלמטה למעלה). 

אם אחרי ספורט כואב לכן בגב תחתון, צוואר, ברכיים.

אם האגן 'גולש' קדימה (הסתכלו במראה דרך הצד, האם הבטן והצלעות בולטים קדימה והגב מכווץ לכל אורכו).

אם אחרי נהיגה, שינה ובעצם כל רגע בחיים אתן חשות כאב..


חולשה של השריר הזה משפיעה על חיינו בדרך שלרוב איננו מודעות לכך: כאבים גופניים, בעיות במערכת העיכול,הפרעות במערכת הנשימה, מחזור חודשי משובש, חולשה ועייפות רבה, שיווי משקל (פיזי ונפשי), איכות נשימה ירודה, לחץ דם לא מאוזן ועוד.   


למה השריר הזה חלש כל כך?


החיים המודרניים מחלישים אותו (ועוד כמה שרירים בדרך)! ימים רבים שעוברים עלינו בישיבה מרובה, עומסים, מתחים, ספורט שלא מתאים עבורנו, נשימה מתוחה ושטחית וכמובן...לידות.


שריר רחב בטני חזק ישמור לנו על הגב בכל תנועה: אם נרים מסעות כבדים, השרירים המייצבים יתגייסו מייד לפני התנועה.כשנתעטש, הלחץ תוך בטני יעלה רגע לפני האפצ'י , בריצה, הבטן תאסף ותשמור על הגב מפני זעזועים חוזרים ונשנים.


אז מה הדרך הנכונה לעבוד עם הבטן? פשוט, פשוט, פשוט!


1.התיישבו בנוחות.שימו יד מתחת לטבור..

הוציאו ששששש איטי וארוך...

חיזרו על הפעולה הפשוטה והרגישו את הבטן מתכווצת מתחת לטבור ומושכת אותו כלפי מעלה. התחושה היא כמו ריץ'רץ' שעובר מקרקעית האגן אל הבטן התחתונה (עד לטבור. כל שרירי הבטן ורצפת האגן נאספים מלטה למעלה).

עשו זאת 20 פעם. אפשר תוך כדי נהיגה בפקקים, קיפול כביסה, ריצה או בספורט שלכן.פעם אחרונה נסו להשאר אסופות. שימו לב שהגב וכתפיים שקטים.


2.עמדו על הצד והסתכלו במראה. שימויד מתחת לבטן התחתונה ויד על הגב התחתון.נשפו.. אספו מכפות הרגליים (כאילו אתם מטפסים על קיר טיפוס)האם הבטן נאספת והגב מזדקף? האם הגב התחתון רגוע יותר? מעולה!המשיכו כך.


3.שלב הבא- תרגלו זאת בפעולות הקטנות של היום:

לפני שאתם מרימים את הילד,קמים מהכסא,רצים, באירובי, ביוגה, מנקים את הבית,מתכופפים לנעול נעליים...נסו להרים דברים כבדים כשאתם קודם כל!! נושפים אוספים בטן תחתונה ומרימים מהבטן.שימו לב הרגליים באופן טבעי ישתרשו באדמה. זה מצוין וכך צריך להרים דברים.

התוצאה:הבטן מתחזקת , רצפת האגן והבטן נאספים,הגב נתמך, היציבה משתפרת.

התרכזו... האטו את הקצב (גם חשוב בחיים האלה..).. וגייסו את השרירים לפני תנועה. 

אל תתביישו הוציאו שששששששששש

אתם מלמדים את גופכם להפעיל נכון את השרירים! במהרה התרגיל יהפוך לפעולה אוטומטית של הגוף!

בהצלחה!

216 צפיות0 תגובות
bottom of page