top of page

עקרונות תנועה מודעות ונשימה המקדמים בריאות ואיזון גוף נפש

עקרונות תנועה מודעות ונשימה מקדמים בריאות ואיזון גוף נפש בשיעורי יוגה וטיפולים פרטיים.

חלקן מתוך עקרונות מושתתים יוגה תרפיה וחלקן מתוך מחקר עם הרבה ניסוי, תהייה וטעייה..

אלו עקרונות שמתאימים גם לבניית תהליך קבוצתי שמובילה להתקדמות לאורך תקופה וגם לתהליך טיפולי עמוק.

1.להתחיל מהמקום בו אנו נמצאים ולהתקדם לאט לאט. למה לאט? כדי שיהיה זמן למוח לקלוט תבניות אוטומטיות ולפתח תבניות חדשות.

2. הכנות הכנות הכנות- פירוק תנועה ותנוחות יוגה.לכבד הגעה לתנוחות יוגה מתוך הבנה פנימית של כוונת התנוחה, פיזית ואנרגטית. אחרת אין הבדל בין זה לאקרובטיקה( שזה כמובן אחלה וכיף גדול).

3.התאמת תרגול היוגה למתרגל ולא את האדם ליוגה. פיזית, אנרגטית ורגשית.על פניו נשמע הגיוני וברור מאליו, בפועל זה לא באמת קורה וזו אומנות לשמה להבין מה כל אדם זקוק.

4. נשימה- לפני תרגילי נשימה מורכבים להכיר את הנשימה האישית של המטופל/תלמיד ולפתח הבנה טובה של נשימה סרעפתית מלאה ונכונה ומשם להתקדם( נשימה 360 מעלות ולא רק לבטן/ בית חזה וכו). לדוגמא: מי שנושם נשימה עילית שזה אומר שהסרעפת לא יורדת בצורה מיטבית מטה ושרירי הצוואר והכתפיים עובדים כשרירי נשימה, לתרגל תרגיל מתקדם כמו קפלבהטי רק יצור עוד מתח וסטרס במערכת.

5. חיבור לתחושות מעודנות דרך נשימה מדיטציה והכוונת תודעה.חשוב מאוד לכל תהליך התפתחות אישית ותהליכי ריפוי.

6. תנועה נכונה איכותית תחילה- חזרה לתנועה טבעית ראשונית ממש כמו תינוקות, לפני שאנחנו לומדים תנועה מורכבת כמו למשל עמידות ראש וידיים, מחרשה, וואריציות מורכבות אקרובטיות של תנוחות יוגה.

האם אתם כורעים בקלות? יושבים בנוחות מזרחית על הרצפה?יושבים על העקבים? יכולים לזחול עם משקל על הידיים עם גב שקט ותמיכה של הבטן?מתכופפים ועולים מהרצפה דרך השתרשות הרגליים ולא דרך עומס על הגב והצוואר?זו למידה משמעותית מאין כמותה שלרוב מתפספסת מתוך רצון להגיע אל.. ככה מתרחשות פציעות.

5. שחרור רקמות ושרירים ואיזון (יחסי) לפני חיזוק.אחרת נחזק את מה שכבר ב״חזק״ ומה שנשאר חלש ולא בשימוש ימשיך להחלש (המוח יודע לצור תקשורת רק עם מי שאנו מעוררים בתנועה)לכן לפי הצורך,

זה בסדר תנועה אה- סימטרית. לשים דגש על הרפיית החזק וחיזוק החלש.

6. לשיפור תנעותיות וגמישות עדיף תנועות החוזרות על עצמן וניעות מאשר תנוחה סטטית, תנוחות סטטיות משפיעות על מערכת העצבים, במובנים אנרגטיפ עמוקים מאוד, בהרגעת המערכת ושחרור פאשיה של סיבים מסוימים בתוך רקמת החיבור, הם לא באמת מאריכים את השרירים, לפחות זה לא מספיק כלל.

אגב העץ בתמונה בן 1000 שנה



3 צפיות0 תגובות
bottom of page